Verkkokurssit ostetaan tunteella – markkinoi omaasi oikeaan tarpeeseen

Verkkokurssit ostetaan tunteen pohjalta ja perustellaan järjellä jälkeenpäin. Toki osaa kursseista lähdetään etsimään järkiperustein. Esimerkiksi ihminen on päättänyt ostaa kodin ja nyt hän kaipaa lisää tietoa ensikodin ostamisesta ja asuntokaupoissa onnistumisesta. Ise kurssin valinta on kuitenkin lopulta tunnekysymys. Luottamus verkkokurssin toteuttajaan sekä kurssin laatuun ja päätös valita juuri tämä kurssi satojen muiden joukosta syntyy tunnepohjalta. […]

Muista verkkokurssisi tarkoitus niin tuotannossa kuin markkinoinnissakin

Moni on jo ymmärtänyt verkkokurssien tekemisen hyödyt. Verkkokurssit ovat passiivista tuloa ja ne skaalautuvat miltei loputtomasti. Verkkokurssi on oppilaan kannalta joustava ja kätevä: se kulkeutuu minne vain ja sen avulla voi opiskella milloin vain. Verkkokurssi on suhteellisen kustannustehokas tuottaa ja siitä hyötyy moni. Siis nerokas idea! Toisinaan verkkokurssien tekijät lankeavat kuitenkin kuoppaan, jossa verkkokurssi nähdään […]

Kuinka saada asiakas luottamaan verkkokurssiisi?

Ostopäätöksessä yksi ratkaiseva tekijä on verkkokurssin tekijän luotettavuus ja uskottavuus. Mitä tuntemattomampi taho kurssin tekee, sitä enemmän vakuutteluja ostaja tarvitsee ostopäätöksen tueksi. On monta eri vaihtoehtoa vakuuttaa ihmisen osaamisestasi. Asiakas tuntee yrityksen brändin Toisinaan emme tunne verkkokurssin tekijää, mutta tunnemme yrityksen tai organisaation, jota hän edustaa. Silloin meidän ei tarvitse tietää verkkokurssin kouluttajaa henkilökohtaisesti, jotta […]

Kuinka vakuutan pomoni, että verkkokurssin tekeminen on hyvä idea?

Päässäsi on täydellinen verkkokurssisuunnitelma. Haluaisit käyttää osan seuraavien kuukausien työaikaa kurssin tekemiseen ja lisäksi tarvitsisit myös budjetin kurssin toteuttamiseen, ylläpitoon ja markkinointiin. Kuinka vakuutat esimiehesi tai budjetista päättävän tahon, että verkkokurssin tekeminen on hyvä investointi? Yksi keino on etsiä muutama taho, jotka ovat jo tehneet verkkokurssin ja haastatella heitä vaikutuksista. Näin voit kerätä dataa, miten […]