43 keinoa verkkokoulutusten markkinointiin

- Ilpo Tuononen
- Toimitusjohtaja ja osakas, Verkkokurssitehdas Oy
- [email protected]
Kun lopulta olet saanut rakennettua verkkokoulutuksesi myyntikoneen rakennettua valmiiksi, onkin aika saada kone käyntiin.
Tämä tapahtuu tietenkin aloittamalla markkinointi. Rakennat mainokset käyntiin Facebookiin, Googleen tai Instagramiin, laitat viestejä sähköpostilistallesi tai mikä tahansa markkinointimenetelmäsi onkaan.
Kehittämässä verkkokoulutuksia?
Asiakkaidemme verkkokoululutuksissa on jo yli 60000 suomalaista opiskelijaa.
Kauttamme ELY-keskuksen ja Business Finlandin tukirahoitukset (50%-100%) helposti ilman byrokratiaa.
llpo Tuononen, CEO
- [email protected]
- p. 050 322 9339
- Varaa maksuton 30 min verkkotapaaminen tästä

Miten voimme auttaa?
"*" näyttää pakolliset kentät
Verkkomarkkinoinnin toteuttaminen on oma taiteenlajinsa, eikä kaikkea välttämättä kannata tehdä itse. Osaavan kumppanin avulla markkinointi hoituu tehokkaasti ja nopeasti, eikä omaa aikaa kulu verkkomainonnan opetteluun ja mainosten rakentamiseen.
Tässä muistilista erilaisista verkkokurssien myynnissä ja markkinoinnissa tehokkaaksi havaituista keinoista.
- Määrittele asiakasprofiili
- Rakenna viestit (3–30–300)
- Tee myyntisivut
- Tutki hakusanoja Googlesta
- Kirjoita blogia
- Pyydä toisia bloggaajia tai muita some-vaikuttajia kirjoittamaan arvioita kurssistasi
- Tee Youtube-kanava itsellesi / organisaatiollesi
- Tuota Youtubeen markkinointivideo
- Pyydä kursseillesi osallistuneilta suosittelijakommentteja
- Lisää kurssisivun osoite sähköpostisi allekirjoitukseen
- Linkitä kurssisivusto omille verkkosivuillesi
- Hanki kurssisivustolle oma verkko-osoite
- Kerää sähköpostiosoitteita ja lähetä kohdennettuja sähköposteja kohderyhmillesi
- Tee podcast
- Anna muiden haastatella sinua podcasteihinsa
- Valitse sinulle ja tavoitteisiisi sopivat somekanavat, tee sisältösuunnitelma
- Tuota ilmaistuotteita, kuten verkkokurssit, oppaat, työkalut
- Järjestä webinaari, tee siitä tallenne
- Markkinoi webinaarin tallennetta
- Tee lisää kursseja ja markkinoi niitä yhteisöllesi
- Niputa useita verkkokursseja yhdeksi myytäväksi tuotteeksi
- Tarjoa erikoistarjouksia kohdennetusti
- Kirjoita opas tai muuta kirjallisuutta
- Laita kurssi myyntiin vain tiettyinä aikoina, rajoita saatavuutta
- Käy puhumassa tilaisuuksissa ja verkostoidu
- Luo yhteisö
- Pyydä arvioita kurssista ja kehitä sisältöä saamasi palautteen perusteella
- Luo suosittelijaohjelma
- Tee mediayhteistyötä, kirjoita lehdistötiedote, tarjoa aktiivisesti artikkeliaiheita medialle
- Verkostoidu muiden kurssien tuottajien kanssa
- Anna tyytyväisyystakuu
- Tarjoa monipuoliset maksutavat
- Pyydä kurssi-ideoita yhteisöltä
- Varmista hakukoneoptimointi (SEO)
- Mainosta somessa
- Tee kurssille oma Facebook-sivu
- Tee kieliversioita kurssistasi ja tarjoa sitä kansainvälisille markkinoille
- Järjestä livetapahtumia
- Varmista, että myyntitunnelisi toimii ja korjaa sitä tarvittaessa
- Tee markkinointi- ja introvideoita tuotteillesi/palveluillesi
- Tee hyvät myyntisivut
- Tarkoittaako tämä, että kerää dataa verkon analytiikkatyökalujen avulla ja hyödynnä saamaasi dataa toiminnan kehittämisessä?
- Aseta seurantapikselit sekä remarketing- ja retargeting-mainokset
Kehittämässä verkkokoulutuksia?
Asiakkaidemme verkkokoululutuksissa on jo yli 60000 suomalaista opiskelijaa.
Kauttamme ELY-keskuksen ja Business Finlandin tukirahoitukset (50%-100%) helposti ilman byrokratiaa.
llpo Tuononen, CEO
- [email protected]
- p. 050 322 9339
- Varaa maksuton 30 min verkkotapaaminen tästä

Miten voimme auttaa?
"*" näyttää pakolliset kentät