43 keinoa verkkokoulutusten markkinointiin

Kun lopulta olet saanut rakennettua verkkokoulutuksesi myyntikoneen rakennettua valmiiksi, onkin aika saada kone käyntiin.

Tämä tapahtuu tietenkin aloittamalla markkinointi. Rakennat mainokset käyntiin Facebookiin, Googleen tai Instagramiin, laitat viestejä sähköpostilistallesi tai mikä tahansa markkinointimenetelmäsi onkaan.

Kehittämässä verkkokoulutuksia?

Asiakkaidemme verkkokoululutuksissa on jo yli 60000 suomalaista opiskelijaa.

Kauttamme ELY-keskuksen ja Business Finlandin tukirahoitukset (50%-100%) helposti ilman byrokratiaa.

llpo Tuononen, CEO


Miten voimme auttaa?

"*" näyttää pakolliset kentät

Miten voimme auttaa?
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Verkkomarkkinoinnin toteuttaminen on oma taiteenlajinsa, eikä kaikkea välttämättä kannata tehdä itse. Osaavan kumppanin avulla markkinointi hoituu tehokkaasti ja nopeasti, eikä omaa aikaa kulu verkkomainonnan opetteluun ja mainosten rakentamiseen. 

Tässä muistilista erilaisista verkkokurssien myynnissä ja markkinoinnissa tehokkaaksi havaituista keinoista.

  1. Määrittele asiakasprofiili
  2. Rakenna viestit (3–30–300)
  3. Tee myyntisivut
  4. Tutki hakusanoja Googlesta
  5. Kirjoita blogia
  6. Pyydä toisia bloggaajia tai muita some-vaikuttajia kirjoittamaan arvioita kurssistasi
  7. Tee Youtube-kanava itsellesi / organisaatiollesi
  8. Tuota Youtubeen markkinointivideo
  9. Pyydä kursseillesi osallistuneilta suosittelijakommentteja
  10. Lisää kurssisivun osoite sähköpostisi allekirjoitukseen
  11. Linkitä kurssisivusto omille verkkosivuillesi
  12. Hanki kurssisivustolle oma verkko-osoite
  13. Kerää sähköpostiosoitteita ja lähetä kohdennettuja sähköposteja kohderyhmillesi
  14. Tee podcast
  15. Anna muiden haastatella sinua podcasteihinsa
  16. Valitse sinulle ja tavoitteisiisi sopivat somekanavat, tee sisältösuunnitelma
  17. Tuota ilmaistuotteita, kuten verkkokurssit, oppaat, työkalut
  18. Järjestä webinaari, tee siitä tallenne
  19. Markkinoi webinaarin tallennetta
  20. Tee lisää kursseja ja markkinoi niitä yhteisöllesi
  21. Niputa useita verkkokursseja yhdeksi myytäväksi tuotteeksi
  22. Tarjoa erikoistarjouksia kohdennetusti
  23. Kirjoita opas tai muuta kirjallisuutta
  24. Laita kurssi myyntiin vain tiettyinä aikoina, rajoita saatavuutta
  25. Käy puhumassa tilaisuuksissa ja verkostoidu
  26. Luo yhteisö
  27. Pyydä arvioita kurssista ja kehitä sisältöä saamasi palautteen perusteella
  28. Luo suosittelijaohjelma
  29. Tee mediayhteistyötä, kirjoita lehdistötiedote, tarjoa aktiivisesti artikkeliaiheita medialle
  30. Verkostoidu muiden kurssien tuottajien kanssa
  31. Anna tyytyväisyystakuu
  32. Tarjoa monipuoliset maksutavat
  33. Pyydä kurssi-ideoita yhteisöltä
  34. Varmista hakukoneoptimointi (SEO)
  35. Mainosta somessa
  36. Tee kurssille oma Facebook-sivu
  37. Tee kieliversioita kurssistasi ja tarjoa sitä kansainvälisille markkinoille
  38. Järjestä livetapahtumia
  39. Varmista, että myyntitunnelisi toimii ja korjaa sitä tarvittaessa
  40. Tee markkinointi- ja introvideoita tuotteillesi/palveluillesi
  41. Tee hyvät myyntisivut
  42. Tarkoittaako tämä, että kerää dataa verkon analytiikkatyökalujen avulla ja hyödynnä saamaasi dataa toiminnan kehittämisessä?
  43. Aseta seurantapikselit sekä remarketing- ja retargeting-mainokset

Kehittämässä verkkokoulutuksia?

Asiakkaidemme verkkokoululutuksissa on jo yli 60000 suomalaista opiskelijaa.

Kauttamme ELY-keskuksen ja Business Finlandin tukirahoitukset (50%-100%) helposti ilman byrokratiaa.

llpo Tuononen, CEO


Miten voimme auttaa?

"*" näyttää pakolliset kentät

Miten voimme auttaa?
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.