Verkkokoulutusten myyntisivut

Myyntisivut (Landing Page) ovat olennainen osa verkkomarkkinointia. Myyntisivuja kutsutaan käyttötarpeen mukaan myös laskeutumis- tai liidinkeräyssivuiksi. 

“Verkkomarkkinoinnissa myyntisivulla tarkoitetaan yksittäistä verkkosivua jonne ihminen ohjataan hakukonetulosten, verkkomainosten, sähköpostiviestien tai muun markkinointimateriaalin avulla.” (Lähde Wikipedia, luettu 29.9.2021).

Kehittämässä verkkokoulutuksia?

Asiakkaidemme verkkokoululutuksissa on jo yli 60000 suomalaista opiskelijaa.

Kauttamme ELY-keskuksen ja Business Finlandin tukirahoitukset (50%-100%) helposti ilman byrokratiaa.

llpo Tuononen, CEO


Miten voimme auttaa?

"*" näyttää pakolliset kentät

Miten voimme auttaa?
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Myyntisivun päätehtävä on nimensäkin mukaisesti tehdä kauppaa. Tarkoituksena on siis saada sivulla vieraileva henkilö tekemään haluttu toiminto. Verkkokurssien myyntisivuilla on yleisesti kaksi eri tavoitetta:

  1. Vierailijan sähköpostiosoitteen ja muiden mahdollisten yhteystietojen kerääminen sekä markkinointiluvan kysyminen jatkomarkkinointia varten. Sähköpostiosoitteen kerääminen toteutetaan yleisesti toimittamalla vastineeksi jokin ilmaistuote. 
  2. Verkkokurssin myyminen.

Molemmissa tapauksissa asiakkaan yhteystiedot kerätään automaattisesti markkinointijärjestelmään. Tätä asiaa käsitellään tarkemmin seuraavassa kappaleessa.

Myyntisivun tehtävä on siis sekä myydä että kerätä potentiaalisten asiakkaiden yhteystietoja. Myyntisivun konversiolla tarkoitetaan oston tehneiden osuutta kaikista myyntisivulla kävijöistä.

Konversio = myyntitapahtumien määrä / myyntisivulla vierailijoiden määrä 

Esimerkiksi

Myyntisivulla on toteutunut 50 myyntitapahtumaa ja myyntisivulla on käynyt 1000 vierailijaa.

Konversio = 50 / 1000 = 0,05 > konversioprosentti on 5 % 

Vastaavalla tavalla konversioita voi tarkastella niin markkinointikampanjoiden kuin muiden myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden yhteydessä. 

Verkkokurssikonetta®️ käyttävät mm.

Tutustu muihin referensseihin täällä

Hyväksi havaittuja verkkokoulutusten myyntisivujen elementtejä

Myyntisivujen konversiota on mahdollista lisätä laadukkailla myyntisivuilla. Myyntisivujen laatutekijöiden parantamiseen keskittyviä artikkeleita ja tutkimuksia löytyy verkosta runsaasti. Seuraavassa esiteltynä hyviksi havaittuja ja paljon käytettyjä myyntisivujen elementtejä.

  • Otsikko ja pääviesti
  • Myyvä sisältö (copywriting)
  • Myyntikehote (Call to Action)

Myyntikehotteen avulla asiakas ohjataan toimimaan halutulla tavalla. Yleinen käytäntö on, että myyntikehotteita on sisällössä useassa kohtaa tai sellainen on jatkuvasti näkyvissä. Erityisesti mobiilaitteella sivua selatessa eivät kaikki elementit mahdu yhtä aikaa ruudulle kuten työpöytänäkymässä. Verkkokurssien myyntisivujen yleisimpiä myyntikehotteita ovat seuraavat:

  • Sähköpostikeräin
  • Ostotoiminnot
  • Yhteydenottopyyntö
  • Ongelman kuvaaminen
  • Ratkaisun kuvaaminen
  • Kurssin sisällysluettelo
  • Kenelle tarkoitettu ja kenelle ei
  • Lähtötasovaatimukset
  • Koulutuksen kesto, ajastukset ja käyttöoikeuden kesto
  • Hinnoittelu, hinta-ankkurit ja maksutavat
  • Suosittelijat 
  • Vaikuttavuusargument
  • Oma esittely
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Takuu
  • Pelkoelementit
  • Muistutus loppuun

Kehittämässä verkkokoulutuksia?

Asiakkaidemme verkkokoululutuksissa on jo yli 60000 suomalaista opiskelijaa.

Kauttamme ELY-keskuksen ja Business Finlandin tukirahoitukset (50%-100%) helposti ilman byrokratiaa.

llpo Tuononen, CEO


Miten voimme auttaa?

"*" näyttää pakolliset kentät

Miten voimme auttaa?
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.